Temat: Kto posiada prostą wycinarke do rdzeni styro??
Mój set:

Ściemniacz do żarówek wpięty w uzwojenie pierwotne, i podłaczony do 220V. Pod wyjście ściemniacza podłączony transformator, mający na wyjściu 2x 12,5V - 4A. Po połączeniu uzwojeń SZEREGOWO, wyszło 25V - 4A. Do tego mam dwie ramki, jedna z drutem długości 1,2m, druga długości ok. 60cm. Drut, o ile dobrze pamiętam, 0,55 albo 0,6 oporowy zakupiony na Allegro.

Efekt jest taki, że sapokojnie dałem radę wyciąć (w 2 osoby) rdzenie do skrzydeł o rozpiętości 1 m jedna połówka, zbieżne z 24 do 13 cm. A cały schemat znalazł na jakiejś niemieckiej stronie tato.
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=953



Temat: Swietlowka 2x20W gdzie jest blad dlaczego nie swieci ???????

  Cytat:
Mam lampe podlaczona tak jak na schemacie ponizej ale niezapala sie.
Co jest zle?
Jak powinny byc podlaczone 2 swietlowki do jednego statecznika?
Schemat jest OK.
Na każdej świetlówce połączonej w szereg jest spadek napięcia 110V i na takie napięcie musisz kupić starter. Też zrobiłem taką instalację i też nie świeciła na normalnych starterach.
Są startery na 220V ( dla układu z jedną świetlówką ) i startery na 110V dla układu szeregowego 2 świetlówek.
Po założeniu właściwych starterów moja instalacja ruszyła od kopa.
Czasem można trafić w sklepach na startery uniwersalne 220/110V.

----------------------
dodano 09.12.2004:

starter do szeregowegopołączenia dwóch świetlówek http://www.brilux.pl/gfx/dane/BS_1_d.gif

starter dla jednej świetlówki http://www.brilux.pl/gfx/dane/BS_2_d.gif
Źródło: akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=3964


Temat: [urządzenie] Kaskadowy mnożnik napięcia
Kaskadowy mnożnik napięcia
Serwis naukowy MYZLAB


Kaskadowy mnożnik napięcia, jak sama nazwa wskazuje, jest to układ do mnożenia napięcia. Do zasialania tego układu wymagany jest prąd przemienny. Na wyjściu układu otrzymuje się prąd o odpowiednio pomnożonym napięciu. Natężenie uzyskanego prądu zależy od pojemności zastosowanych kondensatorów. Teoretycznie nie ma ograniczenia mnożnika, lecz wraz z jego wzrostem spada natężenie prądu oraz wzrasta czas ladowania (dostarczania ladunków).
Urządzenie jest banalnie proste do wykonania, a do jego konstrukcji potrzebna jest tylko odpowiednia ilość kondensatorów i diod prostowniczych. Każda dioda i kondensator mnożą o 1.

Rysunek przedstawia przykładowy schemat układu, który mnoży napięcie 6 razy:

Schemat mnożnika napięcia Mnożnik 6 x 1000V




Jak to działa
Zasada działania jest dosyć prosta. Kondensatory są ładowane po kolei napięciem nominalnym, a na wyjściu mamy sumę napięć ze wszystkich kondensatorów. Diody zapobiegają przeciwnemu ładowaniu kondensatorów.
Zakladając, że zasilające napięcie przemienne równa się U, a mnożnik równa się n, to pomnożone napięcie będzie miało wartość 1,41*U*n. Kondensatory ladują się do napięcia 2*1.41*U, więc muszą być przystosowane do napięcia 3*U.
Aby uzyskać względnie dużą moc prądu należy zastosować kondensatory o możliwie największej pojemności. Wraz ze wzrostem długości drabiny mnożącej (wielkości mnożnika n) spada wydajność prądowa.

Kiedy i jak używać
Mnożenie niższych napięć (poniżej 220V) jest możliwe, ale nie ma za bardzo sensu. Lepszą wydajność uzyska się stosując np. transformator. Napięcia powyżej 10kV zwielokrotnia się generatorem Marxa. Natomiast do napięć 500-5000V jest to układ niemal niezastąpiony. Kondensatory można zrobić z folii polietylenowej, chociaż polecam kondensatory typu MMC (można połączyćszeregowo kilka kondensatorów komercyjnych). Kondensatory komercyjne (MMC) najlepiej trzymają napięcie (mają najmniej strat) i dlatego są najlepszym rozwiązaniem do możnika. Jak zrobić kondensator na wysokie napięcie dowiesz się odwiedzając stronę o produkcji kondensatorów na wysokie napięcie. Jeśli chodzi o diody, to można używać albo diody wysokonapięciowe od telewizora, albo zwykłe diody prostownicze (np. 1N4007) 1A/1000V połączone szeregowo. Jedną diodę na schemacie należy zastąpić 3*U/1000 takimi diodami (czyli np. 9 diod na każde 3kV prądu przemiennego, można zaryzykować mniej). Przy użyciu zwykłych diód (1A/1000V) trzeba je zanurzyć w oleju. Generalnie polecam diody wysokonapięciowe, jedna kosztuje tyle co 10 zwykłych, więc koszt jest podobny, są za to bardziej niezawodne. Do wyjścia wysokiego napięcia trzeba dodać opornik o oporze ok. 4 razy większym niż napięcie (ograniczenie prądu rozładowania do max. 250mA). Opór ten powinien się składać z kilku oporników zanurzonych w oleju. Zapobiegnie to zniszczeniu diód i kondensatorów. Jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania w miarę jednostajnego wyładowania (a nie gwałtownego impulsowego), dany opór należy kilkakrotnie zwielokrotnić.

Zastosowania
Zastosowań kaskadowego mnożnika napięcia jest wiele. Można go używać jako generator wysokiego napięcia stałego ładowania kondensatorów lub do zasilania np. generatora Van de Graaffa czy laserów. Urządzenia tego można używać do uzyskania tanim kosztem dowolnego napięcia. Ja używam ten układ (3 x 5kV = 15kV) do zasilania lasera azotowego oraz generatora Marx'a


MYZLAB © 2002
12.08.2002

JAk widać zaczerpnołem temat z myzlab.pl i mam pytanie czy da sie zbudować to cudeńko żeby z bateri 9v wyciągnąć więcej v. Bo buduje do szkoły coil guna ale słabego cewka i reszta jest tylko własnie potrzebuje tego mnożnika. Za wszystko THX
Źródło: brainiac.pl/viewtopic.php?t=3256





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Schemat połączenia szeregowego 220W
sennikegipski.serwis